Jungle meetkunde

di 8 aug 2017
4
Average: 4 (1 vote)

Korte beschrijving

Met Jungle meetkunde kan je aan de hand van 9 verschillende oefenvormen kennismaken met lijnsoorten, hoeken en 3D vormen. Deze applicatie geeft de mogelijkheid om:

  • lijnen te meten
  • lijnsoorten (halfrechte, lijnstuk, lijn) en lijnparen (loodrecht, snijdend, evenwijdig) te identificeren
  • vormen (2D en 3D) te herkennen en benoemen
  • vormen te meten (omtrek)
  • hoeken te meten
  • hoeksoorten te identificeren
  • hoeken te berekenen

Algemene info

Taal: 
Nederlands (België)
Activerend: 
Combinatie spelend en educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Swipen (vegen)
Doelgroep: 
1ste-6de leerjaar

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • instellingen aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • scores registreerbaar
  • storende reclameblokken
  • technische storingen
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • terugkomende personages
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • Afbeelding

    Auteur info

    • Besturingssysteem: 
      iOS
    • Jaar uitgave: 
      2013
    • Richtprijs: 
      €3.49

    Motivatie en opmerkingen

    Opmerkingen: 

    Je kan deze applicatie ook in een pakket kopen samen met Jungle munten, Jungle tijd en Jungle breuken. Dit pakket kost € 8,99. 

    Motivatie: 

    Wij geven deze applicatie vier sterren:

    • De moeilijkheidsgraad is aanpasbaar. Er zijn drie verschillende niveaus beschikbaar:
      niveau 1: meten in gehele eenheden, basisvormen, basishoeksoorten
      niveau 2: metingen met breuken, vormen met maximaal vier zijden, meer hoeksoorten 
      niveau 3: vormen met maximaal 10 zijden, alle hoeksoorten
    • De instellingen zijn aanpasbaar. Je kan zowel het geluid, de eenheden (cm of inches), de stijl en de startplaats om te meten kiezen. 
    • Er is feedback in de vorm van goed of fout. Daarnaast kan je bij de instellingen per gebruiker het aantal correcte en foutieve antwoorden bekijken. Per antwoord wordt ook het gevraagde antwoord, het gegeven antwoord, de aantal pogingen die het kind nodig had en de tijd weergegeven.  

     

    Beloning

    Bij een correct antwoord maakt het gekozen dier op de achtergrond een motiverend geluid en wordt er overgegaan naar de volgende oefening. Bij een foutief antwoord maakt het dier een negatief geluid en mag je de oefening opnieuw proberen. 

    Categorieën