Animal Pre-K

do 9 aug 2018
3
Average: 3 (1 vote)

Korte beschrijving

Animal Pre-K is een app bestaande uit dertien verschillende onderdelen die ingezet kunnen worden bij kleuters en lagere schoolkinderen. Elk onderdeel wordt voorgesteld door een ander boerderijdier. De voorbereidende rekenvaardigheden: rekentaal, tellen, classificatie en translatie komen aan bod. Voor lagere schoolkinderen is er het onderdeel 'optellen en aftrekken' aanwezig. Daarnaast leren de kinderen kleuren en vormen kennen. 

Algemene info

Taal: 
Engels
Activerend: 
Vooral educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Swipen (vegen)
Doelgroep: 
1e kleuterklas - 3e kleuterklas

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • instellingen aanpasbaar
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    • Besturingssysteem: 
      iOS en Android
    • Jaar uitgave: 
      2018
    • Richtprijs: 
      €3.09

    Motivatie en opmerkingen

    Opmerkingen: 

    De applicatie is ook beschikbaar voor Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eggrollgames.animalmat...

    De volledige versie is te koop voor €4,11 in de App Store en €3,09 in de Play Store.

    Motivatie: 

    Wij geven de app 3 sterren omdat:

    • Het geluid, de muziek en de advertenties aanpasbaar zijn 
    • Er feedback aanwezig is
    • De app eenvoudig en aantrekkelijk is
    • Het kind zelfstandig aan de slag kan mits instructies van de therapeut

    Beloning

    Bij een correct antwoord wordt het antwoord herhaald en verschijnen er sterren. Daarnaast is er ook applaus te horen. Op het einde van elk onderdeel verschijnt er visuele feedback (bv. Good job!). Wanneer het kind een fout antwoord aanduidt verschijnt een kruis door het antwoord en valt deze antwoordmogelijkheid weg. Het kind kan dan nog maar uit twee van de drie antwoorden kiezen.