Splash Math Kindergarten

do 9 aug 2018
3
Average: 3 (1 vote)

Korte beschrijving

Splash Math is een applicatie voor kinderen tot 12 jaar, waarbinnen ook oefeningen aanwezig zijn voor peuters en kleuters om het voorbereidend rekenen te trainen. Volgende zaken komen aan bod in Splah Math Kindergarten:

  • Numbers up to 5
  • Numbers up to 10
  • Compare numbers
  • Addition
  • Subtraction
  • Numbers beyond 10
  • Geometry
  • Measurements

Binnen deze onderdelen zijn verscheidene levels ter beschikking, waardoor het kind optimaal kan oefenen. 

Algemene info

Taal: 
Engels
Activerend: 
Vooral educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Swipen (vegen)
Doelgroep: 
2e kleuterklas - 3e kleuterklas

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • instellingen aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • bruikbaar in therapie
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • storende reclameblokken
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    • Besturingssysteem: 
      iOS
    • Jaar uitgave: 
      2013
    • Richtprijs: 
      €0.00

    Motivatie en opmerkingen

    Opmerkingen: 

    De volledige versie van deze applicatie waarin alle niveaus ter beschikking zijn is te verkrijgen voor €8,60 per maand in de App Store. 

    Motivatie: 

    We geven deze app drie sterren omdat:

    • De instellingen en het niveau aanpasbaar zijn
    • Er auditieve en visuele feedback wordt gegeven 
    • De app eenvoudig en aantrekkelijk is
    • Het kind zelfstandig aan de slag kan mits therapeutische instructies

    Indien de instructies in het Nederlands ter beschikking waren zou de app vier sterren gekregen hebben omdat het kind dan zelfstandig aan de slag kon gaan met de applicatie. 

    Beloning

    Er wordt auditieve en visuele feedback gegeven zowel bij een foutieve als een correcte respons. Een foutief antwoord kleurt rood, waarna een animatiefiguur verschijnt die verbale feedback geeft zoals 'Oh no'. Bij een correct antwoord geeft de animatiefiguur een verbale bekrachtiging en krijgt het kind een muntje. De muntjes kan het kind sparen om dieren te kopen om in zijn/haar aquarium of jungle te plaatsen.