Learning Numbers For kids

do 9 aug 2018
3
Average: 3 (1 vote)

Korte beschrijving

Er zijn 15 educatieve spelletjes in deze applicatie aanwezig. Bij opmerkingen wordt de werking van elk spel kort uitgelegd. Het getalbereik gaat tot en met 9. Er wordt geoefend op verschillende voorbereidende rekenvaardigheden. De applicatie is Engelstalig. Het kind kan zelfstandig aan de slag als de therapeut de instructies van het spel uitlegt.

Algemene info

Taal: 
Engels
Activerend: 
Combinatie spelend en educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Swipen (vegen)
Doelgroep: 
2e kleuterklas - 1e leerjaar

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • instellingen aanpasbaar
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • storende reclameblokken
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    • Besturingssysteem: 
      Android
    • Jaar uitgave: 
      2017
    • Richtprijs: 
      €0.00

    Motivatie en opmerkingen

    Opmerkingen: 
    1. Er zit een animatiefiguur in de lift die op een verdieping wil geraken. Het kind moet het juiste cijfer aanduiden. Het getalbereik gaat van 1 tot en met 4.
    2. Het doel van het tweede spel is dat de raket naar de aarde moet geraken. De raket start bij het cijfer 1 en moet eindigen bij het cijfer 9. De raket moet alle cijfers van de getalrij doorlopen en kan alle kanten op.
    3. Bij het derde spel moet er een piramide gevormd worden. De langste balk met het cijfer 9 moet onderaan geplaatst worden en het cijfer 1 hoort bovenaan. De piramide wordt pas volledig gevormd als alle cijfers op de juiste plaats staan.
    4. Onderaan het scherm staan de cijfers 1 tot en met 9. Er rollen ballen met cijfers over het scherm en het kind moet telkens 1 bal naar het cijfer onderaan het scherm slepen. Bij alle cijfers moet er telkens 1 bal geplaatst worden.
    5. In het 5e spel wil een egel een appel eten die bovenaan de trap staat. Op het scherm staan cijfers van 1 tot en met 9. Als het kind op 1 drukt, gaat de egel 1 trapje naar omhoog enzovoort.
    6. Op het scherm verschijnen 3 luchtballonnen. In de mand staat een cijfer en er hangen ballonnen aan de mand. Er moeten evenveel ballonnen aan de mand hangen als het cijfer die op de mand staat. Ofwel moet het kind ballonnen kapot prikken, ofwel moeten het kind ballonnen bij plaatsen. Het getalbereik gaat tot en met 9.
    7. Er zijn een aantal biggetjes verstopt die het kind moet zoeken en aanklikken. Het grote varken geeft aan hoeveel biggetjes er verstopt zijn. Het getalbereik gaat tot en met 9.
    8. Er staan 3 weegschalen met gewichten op. De weegschaal moet in evenwicht komen door aan de rechterkant dezelfde hoeveelheid te hangen als aan de linkerkant. Dit is al wat moeilijker want het kind moet rekenen.
    9. Het kind moet de cijfers van 1 tot en met 5 met elkaar verbinden. Dan verschijnt er een zeester.  
    10. Dit is een memoryspel met cijfers.
    11. In dit spel zijn er 6 poppetjes van klein naar groot. 1 is het kleinste poppetje en 6 is het grootste poppetje. Het kind moet de kleine poppetjes naar de grote poppetjes slepen.
    12. Het kind moet de blokjes stapelen. Het blokje met het cijfer 5 moet onderaan en het blokje met het cijfer 1 moet bovenaan op de stapel.
    13.  Er staan drie verschillende plaatjes met hoeveelheden.
    14. Het 14e spelletje is een kleurplaat. Ieder kleur heeft een cijfer en op de kleurplaat staan alle cijfers weergegeven. Een nadeel is wel dat het telkens dezelfde kleurplaat is.
    15. In dit spel staat er een trein met 4 wagons. Op het perron liggen er verschillende getallenrijen. Het doel van het spel is om de getallenrij naar de overeenstemmende wagon te slepen.
    Motivatie: 

    Wij geven deze app 3 sterren:

    • Het is een eenvoudige en aantrekkelijke applicatie.
    • De instellingen kunnen aangepast worden.
    • Er is feedback aanwezig.
    • Het kind kan zelfstandig aan de slag als de therapeut de werking van het spel vooraf uitlegt.
    • Het is een Engelstalige applicatie. De taal kan niet aangepast worden.
    • De moeilijkheidsgraad kan niet aangepast worden.
    • De antwoorden worden niet geregistreerd.

    Beloning

    Als het kind het spel tot een goed eind heeft gebracht, verschijnt er een trofee en hoort het kind een muziekje. De feedback wordt telkens anders gegeven. Bij het eerste spelletje bijvoorbeeld blijft de animatiefiguur in de lift en gaat de lift terug naar beneden bij een fout antwoord. Bij een juist antwoord gaat de figuur naar de juiste verdieping. Bij andere spelletjes zoals bij de piramide en de blokjes verschijnt de trofee niet voordat het in de juiste volgorde staat.