Basisschool rekenen groep 3, 4
Korte beschrijving
Met Basisschool rekenen groep 3,4 worden alle bewerkingen ingeoefend. Zowel tellen, vergelijken, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en breuken komen aan bod. Dit met een getalbereik van 0 tot 100. Jammer genoeg zijn er onderling geen mengoefeningen mogelijk tussen de verschillende bewerkingen. Bij elke categorie zijn er vier moeilijkheidsgraden beschikbaar. Het kind krijgt drie antwoordmogelijkheden waaruit hij het correcte antwoord moet aangeven. Je kan altijd kiezen uit twee soorten spelletjes.
Algemene info
Therapeutische fiche
JA
|
NEEN
|
Instellingen |
Instellingen |
Het geluid, de moeilijkheidsgraad en het type van bewerkingen. | |
Gebruiksvriendelijkheid |
Gebruiksvriendelijkheid |
Vormgeving |
Vormgeving |
Afbeelding
Auteur info
-
Besturingssysteem:Android
-
Jaar uitgave:2016
-
Richtprijs:€0.00
-
zoekstrategie:
Motivatie en opmerkingen
Wij geven deze applicatie drie sterren:
- De speelse vormgeving maakt de applicatie aantrekkelijk en dit werkt tegelijkertijd ook motiverend.
- Na het kiezen van de bewerking, moet je een keuze voor de moeilijkheidsgraad maken. Je kan altijd kiezen uit twee soorten spelletjes. De eerste is een memory en in het tweede spel rijdt een bus rond en moet je proberen 15 correcte antwoorden te geven.
- Op het einde is er onvoldoende feedback aanwezig. De twee foutieve antwoorden verdwijnen kort, waardoor alleen het correcte antwoord zichtbaar blijft. Er wordt vervolgens onmiddellijk overgegaan naar de volgende oefening.
Beloning
Bij de bus: bij het correct beantwoorden van een opdracht wordt er verbaal bekrachtigd en mag de bus verder rijden. Wanneer een foutief antwoord gegeven wordt, hoor je een remgeluid van de bus. Het is de bedoeling dat het kind 15 correcte antwoorden geeft. Het kind krijgt drie antwoordmogelijkheden waaruit hij het correcte antwoord moet aangeven. Op het einde is er onvoldoende feedback aanwezig. De twee foutieve antwoorden verdwijnen kort, waardoor alleen het correcte antwoord zichtbaar blijft. Er wordt vervolgens onmiddellijk overgegaan naar de volgende oefening.
Bij memory: bij een correct antwoord hoor je een ping-geluid, bij een foutief antwoord is dit het geluid van glas dat valt. Je ziet in het memory spel welke kaarten je al een keer hebt omgedraaid, op deze staat dan geen figuur meer. Ook hier is weinig tot amper feedback.