Basisschool rekenen groep 3, 4

wo 2 aug 2017
3
Average: 3 (1 vote)

Korte beschrijving

Met Basisschool rekenen groep 3,4 worden alle bewerkingen ingeoefend. Zowel tellen, vergelijken, optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, delen en breuken komen aan bod. Dit met een getalbereik van 0 tot 100. Jammer genoeg zijn er onderling geen mengoefeningen mogelijk tussen de verschillende bewerkingen. Bij elke categorie zijn er vier moeilijkheidsgraden beschikbaar. Het kind krijgt drie antwoordmogelijkheden waaruit hij het correcte antwoord moet aangeven. Je kan altijd kiezen uit twee soorten spelletjes.

Algemene info

Taal: 
Nederlands (Nederland)
Activerend: 
Vooral educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Doelgroep: 
1ste - 3de leerjaar

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • instellingen aanpasbaar
  • Het geluid, de moeilijkheidsgraad en het type van bewerkingen.
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • storende reclameblokken
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    Motivatie en opmerkingen

    Motivatie: 

    Wij geven deze applicatie drie sterren: 

    • De speelse vormgeving maakt de applicatie aantrekkelijk en dit werkt tegelijkertijd ook motiverend.
    • Na het kiezen van de bewerking, moet je een keuze voor de moeilijkheidsgraad maken. Je kan altijd kiezen uit twee soorten spelletjes. De eerste is een memory en in het tweede spel rijdt een bus rond en moet je proberen 15 correcte antwoorden te geven. 
    • Op het einde is er onvoldoende feedback aanwezig. De twee foutieve antwoorden verdwijnen kort, waardoor alleen het correcte antwoord zichtbaar blijft. Er wordt vervolgens onmiddellijk overgegaan naar de volgende oefening.

     

    Beloning

    Bij de bus: bij het correct beantwoorden van een opdracht wordt er verbaal bekrachtigd en mag de bus verder rijden. Wanneer een foutief antwoord gegeven wordt, hoor je een remgeluid van de bus. Het is de bedoeling dat het kind 15 correcte antwoorden geeft. Het kind krijgt drie antwoordmogelijkheden waaruit hij het correcte antwoord moet aangeven. Op het einde is er onvoldoende feedback aanwezig. De twee foutieve antwoorden verdwijnen kort, waardoor alleen het correcte antwoord zichtbaar blijft. Er wordt vervolgens onmiddellijk overgegaan naar de volgende oefening.

    Bij memory: bij een correct antwoord hoor je een ping-geluid, bij een foutief antwoord is dit het geluid van glas dat valt. Je ziet in het memory spel welke kaarten je al een keer hebt omgedraaid, op deze staat dan geen figuur meer. Ook hier is weinig tot amper feedback.