De cijfers en getallen!

wo 23 okt 2019
4
Average: 4 (1 vote)

Korte beschrijving

In de app De cijfers en getallen! kun je acht verschillende oefeningen maken waarbij men kennis maakt met de cijfers tot 10. In de gratis versie zijn twee spellen ter beschikking. Het eerste heeft als doel het kind kennis te laten maken met de verschillende getallen van de telrij. Bij het tweede spel dient het kind naar een auditief verbaal aangeboden opdracht te luisteren en deze uit te voeren. Het kind moet telkens een getalwoord linken aan de correcte hoeveelheid of het correct Arabisch cijfer. De oefeningen worden op een kleurrijke en leuke manier aangeboden.

Algemene info

Taal: 
Nederlands (Nederland)
Activerend: 
Combinatie spelend en educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Doelgroep: 
Vanaf 3e kleuterklas

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • instellingen aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • storende reclameblokken
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    Motivatie en opmerkingen

    Motivatie: 

    Wij geven deze app vier sterren omdat:

    • Het niveau aanpasbaar is
    • Er auditieve feedback aanwezig is
    • De app aantrekkelijk en eenvoudig is
    • Het kind zelfstandig aan de slag kan
    • De instructies in het Nederlands worden geformuleerd

    Beloning

    Bij een correcte of foutive respons volgt auditieve feedback in de vorm van een geluid. Daarnaast krijgt het kind bij een foutieve respos de kans om de oefening opnieuw uit te voeren. De instructie of opdracht wordt dan auditief herhaald. Er is ook visuele feedback aanwezig. Bij de oefening op het matchen van het getalwoord aan de correcte hoeveelheid of het Arabisch cijfer, racen twee animatiefiguren tegen elkaar. Bij een fout antwoord blijft de animatiefiguur van het kind ter plaatse en gaat de tegenstander vooruit. Het is de bedoeling dat het kind als eerste de finish bereikt.