Learn Letters

vr 13 jul 2018
3
Average: 3 (1 vote)

Korte beschrijving

Het kind moet grafemen lezen en het passende grafeem associëren met het voorbeeld. De grafemen worden per 8 in ballonnen weergegeven. De grafemen kunnen in drukletters of schrijfletters weergegeven worden. Ook is er nog een tweede spel opgenomen. Dit is een memoryspel met grafemen.

Algemene info

Taal: 
Engels
Andere
Activerend: 
Combinatie spelend en educatief
Internetverbinding: 
Neen
Optimaal gebruik: 
Aantikken
Doelgroep: 
3de kleuterklas

Therapeutische fiche

JA
NEEN
Instellingen
Instellingen
  • moeilijkheidsgraad aanpasbaar
  • taal aanpasbaar
  • instellingen aanpasbaar
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Gebruiksvriendelijkheid
  • kind kan zelfstandig aan de slag
  • bruikbaar in therapie
  • duidelijke en eenvoudige opgave
  • storende reclameblokken
  • technische storingen
  • scores registreerbaar
  • Vormgeving
    Vormgeving
  • geluid aanwezig
  • leuke achtergrond
  • kleurrijke applicatie
  • er wordt gebruik gemaakt van animatie
  • terugkomende personages
  • Afbeelding

    Auteur info

    • Besturingssysteem: 
      Android
    • Jaar uitgave: 
      2015
    • Richtprijs: 
      €0.00

    Motivatie en opmerkingen

    Opmerkingen: 

    Er is nog een derde ‘spel’ beschikbaar in de app. Hierbij kan je de grafemen aanklikken en dan worden de fonemen auditief aangeboden. Dit spel is niet bruikbaar voor ons, omdat de app niet in het Nederlands beschikbaar is.

    Motivatie: 

    Er zijn verschillende instellingen mogelijk. Zo kan je instellen of de grafemen drukletters of schrijfletters zijn, kan je kiezen wat het aantal memorykaartjes is, ook kan je de muziek en taal instellen. Nadelen zijn dat de app niet in het Nederlands beschikbaar is en dat er geen goede feedback gegeven wordt.

    Beloning

    Elke keer dat het kind de ballon met de juiste letter aanraakt, wint hij/zij een punt. En elke keer dat hij/zij de ballon met de verkeerde letter aantikt, verliest het kind een punt. Een nadeel is dat het kind slechts 1 kans krijgt om een grafeem aan te klikken bij de oefening met de ballonnen. Bij de memoryspellen verdwijnen de vakjes met grafemen wanneer er een correct paar wordt gevormd.